السبت، 5 أبريل 2008

اسكت ياقلمى


اسكت ياقلمى

تاه الكلام وتاهت حروفى من بين شفايفى
تاهت معانى الحياة مع كل حرف تاه
حتى الكلام اللى زمان كنت بتكتبه ضاعت معالمه
تاهت بين سطور كتيرة متلخبطه ملهاش معانى
حبر سال فوق بعضه حتى السطور كمان متنتورة
من بين سطورى لقيت كلمة زمان كنت بحبها
لكن خسارة دى كمان متكسره ومتنتورة
كل حاجه وقعت وخلاص بقت بتيجى من ورا
بتجر وراها كل حاجه حلوه حلمتها
وانت عاوز ليه ياقلمى تكتب كل دا
كل الكلام مسيرة يرجع الا أ ن ا

كلمة من بين حروفى توهتها وضيعتها
شويه وسمعت صوت حد كنت اعرفه
جريت وراه ونسيت نفسى وقتها
نسيت حزنى ونسيت كمان ان الحروف منى تايهه
ولقيت كل كلمه كنت بحبها
معاه وكمان لقيت أ ن ا
كان شايلها ليا لما يجى وقتها
كان ماسكها بين ايديه و كان ماليها ليا هنا
رجعت تانى لقلمى وقولت اكتب بقى
اكتب نهايه بس اوعى تنسى المنا
كل المنا انى بس اكون معاه وحدى انا
اقفل وراك صفحه عدت من عمرنا
وافتح معايا صفحه بيضا ليا انا
صفحة جديدة وقول ابتديت من هنا
قول رجعت أكتب لما من تانى رجعت حروف
ورجع ليا حبيبى ومعاه نسيت كل خوفى
من انى اكون عايشه تايهه مش أ ن ا
وقت السكوت خلاص نهايته قربت
واكتب ياقلمى وليه كنت عاوزة اخرسك
دى لحظه كل حاجه فيا اتكلمت
اكتب ياقلمى وقول لكل الناس مين
انا

roshy

ليست هناك تعليقات: